Elvárások a nemzeti és a globális politikával szemben

Olyan törvények előkészítése, melyek támogatják a pedelecnek mint az egyik környezetbarát közlekedési eszköznek az elterjedését úgy a városokban mint a települések közötti közlekedésben.

Hannes Neupert

 

A személygépkocsira és a kerékpárra azonos adótörvények. Ez azt jelenti, hogy a cégek számára lehetővé kellene tenni azt, hogy munkatársai rendelkezésére pedelecet bocsássanak, ugyanúgy, mint ahogy az ma lehetséges a szolgálati autók esetében. Továbbá az átalány kilométer elszámolása ne függjön a közlekedési eszköztől.

A pedelec 4 év alatt leírható legyen az adóból.



Beruházás a kerékpárút építésbe és a gyorsfeltöltési lehetőséget biztosító pedelec parkolókba (lásd 29. oldal). A világ majdnem minden országában itt hatalmas beruházási igény jelentkezik, sok éven át gyakorlatilag nem történt rendszeres beruházás a kerékpárút infrastruktúrába. Ha a nemzeti és helyi politikának az a célja, hogy például a pedelec, ill. a kerékpár részesedését a közlekedésben 25 %-ra növelje, akkor hosszú távon a közlekedési infrastruktúrára előirányzott kiadások legalább 25 %-át ezen a területen kell beruházni.

Ösztönzés az aktív biztonság módszereinek bevezetésére.



A gyártók, az importálók és a kereskedők szigorú ellenőrzése a törvények előírásainak betartására. Sajnos minden ExtraEnergy által az utóbbi 3 évben bevizsgált pedelec nem legális. Ezért feltételezhető, hogy az EU-ban az érvényes szabványoknak és törvényeknek teljesen megfelelő egyetlen pedelec-típus sincs forgalomban. Ezért a törvényeket a valóságos körülményekhez kellene igazítani, másrészt azok alkalmazását is végre kellene hajtani. Ellenkező esetben csak azokat a cégeket büntetik meg, amelyek megkísérlik a hatályos törvények betartását.

Példák: CE jelölés, Elektromágneses összeférhetőség előírások, Gépekre vonatkozó irányelv, Akkumulátorokról szóló előírások, UN-T 83.3, hogy csak néhányat említsünk.



Akkumulátorok forgalmazásának betiltása, annak érdekében, hogy a gyártókat arra ösztönözzék, hogy csak olyan akkumulátor-rendszereket dobjanak a piacra, amelyek optimális élettartamúak és alkalmasak másodlagos felhasználásra.

Az akkumulátorra vonatkozó előírások betartása, melyek az újrahasznosítást szabályozzák.

 

A törvényhozótól meg kell követelni, hogy gondoskodjon az akkumulátorok használatának biztonságosságáról. Csupán az akkumulátorok szállítására vannak törvényileg kötelező minimális követelmények (UN-T 38.3). Az egyetlen olyan szabvány, amely egyaránt lefedi a szállítást és a használatot is a BATSO szabvány, amely egy új CENELEC szabvány alapját képezi. Ez esélyt teremt arra is, hogy legalább Európában a törvényhozók a piaccal szemben támasztott minimális követelményeket előírják.

 


A betegbiztosítók részéről egy új bónuszrendszer bevezetése, amely az egészséges életvitelt jutalmazza. A biztosítók számára meg kellene engedni, hogy a tagoknak bocsássanak rendelkezésükre pedelecet és ezek bizonyított rendszeres használata esetén a járulék összegének meghatározásánál ezt pozitívan figyelembe vegyék. A WHO azt prognosztizálja, hogy napi 30 perc könnyű testi mozgás az életet 8 évvel meghosszabbítja.


Kötelezni kell az érintetteket arra, hogy közlekedéssel kapcsolatos új létesítmények építésénél vagy felújításánál – mint pl. kikötők, pályaudvarok, repülőterek – mindig a forgalomnak megfelelő számú kerékpár, ill. pedelec parkolóhelyet is építsenek.


A helyi érdekű közlekedés csendes forradalmának támogatása pedelecekkel az elektromos mobilitás támogatási programjai keretében. A pedelecet nem csupán díszletnek kell e programokban tekinteni, hanem mint komolyan veendő közlekedési eszköznek, amely sok területen az autót – függetlenül attól, hogy az belsőégésű vagy elektromotor-üzemelésű – helyettesíti. Az izomerő-elektromos erő hibrid járművek területén az alapkutatásnak még sok a teendője.

 

Az EnergyBus szabvány alapján a piaci szereplők közötti szabad verseny támogatása az elektromos részegységek csatlakozási helyeinek szabványosítására. Ebből ugyanolyan költségek mellett a felhasználók profitálnak.

 

A könnyű elektromos járművek szervizhálózatának szabványosítása, hogy minden kereskedő – járműtípustól függetlenül – diagnosztizálni tudja a hibát és legalább alapszervizt biztosítson anélkül, hogy a mindenkori részegység-szállító szerződéses partnerének kellene lennie.

 

Következő oldal ->

 

←  Elvárások a helyi politikával, turisztikai cégekkel és a szolgáltatókkal szemben   |  Stuttgart Pedelec  →