Pedelec bemutató, népszerűsítési lehetőségek összefoglalása.

Megprobáltunk egy összefoglaló anyagot készíteni, hogy a már elterjedt Roadshow kívűl, hogyan lehetne a társadalom minnél szélesebb rétegének bemutatni a Pedelec kerékpárokat.

Az itt letőlthető, olvasható anyagot elküldtük az NFM LEV járművek népszerűsítésének programját kidolgozó illetékeseknek.

Ha bárkinek van további ötlete, vagy kritikája az anyaggal kapcsolatba, kérjük ossza meg velünk.

 

Elkészült a Pedelec kerékpárok elterjedését elősegítő intézkedésekre tett javaslat csomagunk.

Megpróbáltuk a legpontosabban behatárolni a gátló tényezőket és az azokra adható releváns válaszokat. Javaslatcsomagunkat elküldtük a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium illetékeseinek, reméljük mimnél több pont megvalósul belőle.

 

Az anyag itt tölthető le: Pedelec_osztonzok_Szelessav.pdf

Szivesen várunk véleményeket, hozzászolásokat:

 

Ahhoz, hogy érdemben változtatni lehessen a 2-3 kerekű elektromos járművek penetrációján, fel kell mérni a jelenlegi szerepüket, penetrációjukat, meg kell határozni az elérni kívánt célokat és azonosítani a gátló tényezőket. Ezek ismeretében lehet cselekvési terveket készíteni a lehetőségek és a várható trendek ismeretében.

Ha tudsz kérlek segíts ebben a munkában a hiányzó típusok, információk, gátló tényezők feltárásával. Mindenkinek hozászolását véleményét szívesen várjuk az email címen.


Típus:

Pedelec Citybike

Célközönség:

Városi, elővárosi, ingázó közlekedők 14-60 év között

Jelenlegi penetráció:

-

Egyéni hasznosság érték

10

Egyéni hasznosság indoklás

Egészség megőrzés, olcsó, gyors, nincs parkolás, dugó

Társadalmi hasznosság érték

10

Társadalmi hasznosság indoklás

Egészség megőrzés köthető költség csökkenés, olcsóbb úthálózat, jelentős CO2 kibocsátás csökkenés, boldogabb produktivabb társadalom

Célok 5/10/20 év

Városi, elővárosi közlekedés 15/30/70 %

Gátló tényezők és releváns válaszok

  1. Ismeretlenség, kampányokkal, bemutatókkal, kipróbálási lehetőséggel megismertetni a leendő felhasználókat a Pedelec előnyeiről.

  2. Drága, átmeneti kedvezményekkel (ÁFA, egyéb adók) a finanszírozásba a munkáltatót is bevonva.

  3. Nem lehet biztosítani, kedvezményekkel, a kockázatot mérséklő műszaki megoldások kidolgozásával elősegíteni a piaci létrejöttét

  4. Részletfizetés hiánya, ez elsősorban a biztosítatlan kockázat miatt van, ha az megoldódik akkor lesz lehetőség a részletfizetésre.

 


Típus:

Pedelec mountain bike

Célközönség:

16-40 éves sportolásra nyitott

Jelenlegi penetráció:

-

Egyéni hasznosság érték

9

Egyéni hasznosság indoklás

Egészség megőrzés

Társadalmi hasznosság érték

5

Társadalmi hasznosság indoklás

Egészség megőrzés köthető költség csökkenés, boldogabb produktivabb társadalom

Célok 5/10/20 év

 

Gátló tényezők és releváns válaszok

  1. Ismeretlenség, kampányokkal, bemutatókkal, kipróbálási lehetőséggel megismertetni a leendő felhasználókat a Pedelec előnyeiről.

  2. Drága, átmeneti kedvezményekkel (ÁFA, egyéb adók)

  3. Részletfizetés hiánya, ez elsősorban a biztosítatlan kockázat miatt van, ha az megoldódik akkor lesz lehetőség a részletfizetésre.




Típus:

Pedelec cargo

Célközönség:

Városi elsősorban belvárosi áruszállítás

Jelenlegi penetráció:

-

Egyéni hasznosság érték

5

Egyéni hasznosság indoklás

a munkavállaló inkább a kényelmet választaná, lassabb, kisebb kapacitás

Társadalmi hasznosság érték

10

Társadalmi hasznosság indoklás

jelentősen csökkenne a belvárosi zaj és levegő szennyezettség

Célok 5/10/20 év

10/50/70 %

Gátló tényezők és releváns válaszok

 
  1. Ismeretlenség, kampányokkal, bemutatókkal, kipróbálási lehetőséggel megismertetni a leendő felhasználókat a Pedelec előnyeiről.

  2. Drága, átmeneti kedvezményekkel (ÁFA, egyéb adók) a finanszírozásba a munkáltatót is bevonva.




Típus:

E-bike

Célközönség:

idősebb, nehezebben mozgók

Jelenlegi penetráció:

1%

Egyéni hasznosság érték

8

Egyéni hasznosság indoklás

olcsó beszerzés, üzemeltetés, biztonságos

Társadalmi hasznosság érték

8

Társadalmi hasznosság indoklás

környezetkímélő, de mozgás hiányában nincs egészség megőrző hatás

Célok 5/10/20 év

5/10/10 %

Gátló tényezők és releváns válaszok

 
  1. Ismeretlenség, kampányokkal, bemutatókkal, kipróbálási lehetőséggel megismertetni a leendő felhasználókat a Pedelec előnyeiről.




Típus:

E-robogó

Célközönség:

14-80 év között városi, elővárosi, helyközi közlekedéshez

Jelenlegi penetráció:

-

Egyéni hasznosság érték

7

Egyéni hasznosság indoklás

olcsó üzemeltetés, nagyobb távolság (30-40 km) megtételére is alkalmas

Társadalmi hasznosság érték

8

Társadalmi hasznosság indoklás

környezetkímélő, részben kiválthatja a helyközi autó forgalmat, de nincs egészség megörző hatása

Célok 5/10/20 év

5/10/10

Gátló tényezők és releváns válaszok

 
  1. Ismeretlenség, kampányokkal, bemutatókkal, kipróbálási lehetőséggel megismertetni a leendő felhasználókat a Pedelec előnyeiről.

  2. Drága, átmeneti kedvezményekkel (ÁFA, egyéb adók) a finanszírozásba a munkáltatót is bevonva.

  3. Nem lehet biztosítani, kedvezményekkel, a kockázatot mérséklő műszaki megoldások kidolgozásával elősegíteni a piaci létrejöttét

  4. Részletfizetés hiánya, ez elsősorban a biztosítatlan kockázat miatt van, ha az megoldódik akkor lesz lehetőség a részletfizetésre.




Típus:

E-roller

Célközönség:

tömegközlekedők kiegészítő járműve

Jelenlegi penetráció:

-

Egyéni hasznosság érték

9

Egyéni hasznosság indoklás

olcsó üzem, gyors közlekedés, nincs dugó, parkolás

Társadalmi hasznosság érték

7

Társadalmi hasznosság indoklás

a járdán való közlekedés, veszélyes, de közúton, vagy a kerékpárok között is, pillanatnyilag nincs elfogadott "helye" a közlekedésben

Célok 5/10/20 év

15/30/50

Gátló tényezők és releváns válaszok

 
  1. Ismeretlenség, kampányokkal, bemutatókkal, kipróbálási lehetőséggel megismertetni a leendő felhasználókat a Pedelec előnyeiről.

  2. Drága, átmeneti kedvezményekkel (ÁFA, egyéb adók) a finanszírozásba a munkáltatót is bevonva.

  3. Részletfizetés hiánya




Típus:

Segway

Célközönség:

városi, belvárosi közlekedés

Jelenlegi penetráció:

-

Egyéni hasznosság érték

6

Egyéni hasznosság indoklás

olcsó üzem, kényelmes közlekedés

Társadalmi hasznosság érték

6

Társadalmi hasznosság indoklás

a járdán való közlekedés, veszélyes, de közúton, vagy a kerékpárok között is "idegen" test

Célok 5/10/20 év

 

Gátló tényezők és releváns válaszok

  1. Ismeretlenség, kampányokkal, bemutatókkal, kipróbálási lehetőséggel megismertetni a leendő felhasználókat a Pedelec előnyeiről.

  2. Drága

 
 
 

←  VBringa   |  GoPedelec HTML  →